السبت، 5 يناير 2013

خناقة في الفراش - بيرم التونسي


خناقة في الفراش
بيرم التونسي

الزوج

الزوجة


يا مدغدغ خالص ياني
إيش خلا يا روحي حاتبكي
ركبي الليلة تاعباني
طول عمرك بيهم تشكي
والنهج رجع لي تاني
كل دا من شرب الوسكي
وصفوا لي دهان ألماني
ادهن ألماني وتركي


بالذمة تجسي باديكي
اعتقني الا انا طهقانة
حلفتك اخص عليكي
ما اقدرش يا شيخ عيانة
مش باين ليه في عينيكي
العين ما تبوح بأمانة
وكمشتي كمان رجليكي
اكمني كمان بردانة


لميهم حالًا تدفي
برضك قول مدي وهاتي
همسة ع الهامش تكفي
ما اقدرش أبدًا يا اخواتي
علشان يا عبيطة تخفي
ما احملش الهم ليلاتي
هاتي كتفك كده على كتفي
اسكت لانده لحماتي


ما انا عارفك وش فضيحة
ماهو فعلك بيجنني
عمرك ما سمعتي نصيحة
والله انت اللي مبهدلني
لكن في الردح فصيحة
طيب بس ابعد عني
بتزقي كمان يا قبيحة ؟
أيوة وقصدك إيه مني


بالحق أنا كنت المذنب
مذنب على إيه يا عينيا
الليلة دخلت المغرب
ادخل حتى الصبحية
ولقيت وشك متشقلب
خدلك واحدة افرنجية
والبيت راخر متكركب
هات لك واحدة لوانجية


وحياتك والله مسيرها
يفرجها عليك ويهون
برطوشة تروح تيجي غيرها
شبشوبي كمان يتلون
واعرف سيرك من سيرها
الخاين طبعه يخون
وأشوف دي الدنيا وخيرها
وادخل أنا راخرة واجون


ومسيري كمان أوريكي
ياما قلت إنك ح توريني
ياما لسه حاعذب فيكي
امسك فلقة وقريني
وانزل كدهو واهريكي
ليه ؟ كنت يا اخويا شاريني
طب هس اخرسي لاديكي
إوعك بس تعريني ...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق